Zgłoszenie udziału w debacie nad Raportem o stanie miasta

Wydział/Jednostka prowadząca

Biuro Rady Miasta

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie chęci udziału w dyskusji nad raportem o stanie miasta;
  • Lista podpisów co najmniej 50 osób.

Miejsce złożenia dokumentów

Zgłoszenie chęci udziału w dyskusji nad raportem o stanie miasta można wnieść w formie pisemnej:

  • pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań. Na kopercie można dodać dopisek: "dot. Raportu o stanie miasta";
  • osobiście, pozostawiając dokumenty w Biurze Podawczym Urzędu Miasta Poznania przy pl. Kolegiackim 17.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) - w szczególności przepisy zawarte w art. 28aa.

Inne informacje

Prezydent Miasta Poznania co roku do 31 maja przedstawia Radzie Miasta Poznania Raport o stanie miasta (https://bip.poznan.pl/bip/raport-o-stanie-miasta,doc,290/), który obejmuje podsumowanie działalności Prezydenta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Miasta Poznania i budżetu obywatelskiego.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w dyskusji nad raportem o stanie miasta składa do Przewodniczącego Rady Miasta Poznania pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 50 osób.

Zgłoszenie składa się do Przewodniczącego Rady Miasta Poznania najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany Raport o stanie miasta. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miasta Poznania zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
  3. Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. ci e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku umożliwienia udziału mieszkańców w posiedzeniu sesji w dyskusji nad raportem o stanie gminy. Ponadto w celu transmitowania i rejestracji obrad Rady Miasta Poznania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych;
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
    c) żądania usunięcia danych, gdy:
    - dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
    - dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
    - osoby te kwestionują prawidłowość danych,
    - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
    - Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Odbiorcami danych mogą być podmioty realizujące usługi w imieniu i na rzecz Administratora, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: BRM
Data wytworzenia informacji: 2024-05-29 00:00
Opis zmian: Aktualizacja podstawy prawnej (Aktualizacja)
Opublikował(a): Dawid Jasiewicz
Data i godzina publikacji: 2024-05-29 09:22